Cholina wspomaga pamięć i uwagę
12 lipca 2013, 11:01Badania na szczurach pokazały, że spożywanie choliny, która występuje m.in. w jajach, soi i zarodkach pszennych, poprawia pamięć długotrwałą i zdolność utrzymywania uwagi.
Domowa biblioteka sprzyja edukacji
24 maja 2010, 14:44Wiadomo od dawna, że znaczenie ma miejsce zamieszkania, stopień zamożności, że bardzo istotne jest zajęcie i wykształcenie rodziców. Okazuje się jednak, że równie ważne, a nawet ważniejsze jest posiadanie w domu dużej ilości książek.
W kwaśnych wodach rekiny unikają zapachu pożywienia
10 września 2014, 11:22W kwaśnych wodach rekiny unikają zapachu pożywienia, a zakwaszenie wód rośnie przez zwiększenie ilości CO2 w atmosferze.
Wysokość pomieszczenia wpływa na to, jak myślimy
8 maja 2007, 08:38Wysokość pomieszczenia, w którym pracujemy, wpływa na nasze możliwości poznawcze i sposób przetwarzania informacji. Badacze z University of Minnesota zaobserwowali, że za pośrednictwem procesu zwanego primingiem umiejscowienie sufitu oddziałuje na zdolność rozwiązywania problemów i zachowanie.
Sen urealnia postrzeganie kolorów
9 czerwca 2010, 12:25W czasie dnia przestajemy adekwatnie postrzegać kolory. Na szczęście sen odnawia percepcję barw.
Wiadomo, czemu trudne zadanie wzrokowe wywołuje 'głuchotę'
16 grudnia 2015, 11:07Skupianie się na zadaniu wzrokowym czyni chwilowo głuchym na dźwięki o normalnym natężeniu. Naukowcy z Uniwersyteckiego College'u Londyńskiego (UCL) tłumaczą, że dzieje się tak, bo oba zmysły dzielą ograniczone zasoby przetwórcze.
Wyuczona zaradność
10 października 2008, 10:27Mózg można wytrenować, by wytwarzał substancje antydepresyjne, stykając się z określonym bodźcem. Dotyczy to nie tylko zwierząt, ale i ludzi, w przypadku których działają np. muzyka, medytacja czy zwykła wycieczka w ulubione miejsce (Neuron).
Dane dietetyczne bez znaczenia dla klientów?
17 stycznia 2011, 14:15Jednym ze sposobów systemowej walki z powszechną otyłością ma być obowiązkowe opisywanie produktów spożywczych pod względem składu i wartości kalorycznej. Czy jednak takie oznaczenia wpływają na zachowania konsumentów? Badania Duke University wskazują, że nie bardzo.